08 juli 2016

Småplukk ::: Here & there



Sommerdagene går med forskjellige aktiviteter... jeg har ikke ferie- for butikken skal være åpen og abonnementer og ordrer sendes ut hver dag. Men fokuset disse dagene har vært på den kommende ferieturen til Danmark, til årets vikingbegivenhet: Moesgard Viking moot (Vikingtræf på godt dansk). Så jeg syr klær, vever litt bånd, og så har jeg fått tak i en gammel overlock- så jeg har testet ut med forskjellige jerseystoffer og mønsterutprøving. Kjempegøy!



Summerdays, with working in the shop, shipping orders and designing (I don´t have vacation yet)-  and longing for late July days, where I´ll be heading for the great Danish Viking moot in Århus in Denmark, with my family, for a viking vacation. 



Right now, I have been sewing a big Viking tent (love my Janome machine!), have done some tablet weaving also. I got an old overlock machine, and after a bit of trial and error with threading and thread tension problems, it´s now working pretty ok. So I have made some jersey T-shirts, and I just love the speed of overlock sewing!


Det var en god del fomling med trådspenning og treing av overlocken, men når ser det ut til at det fungerer. Neste prosjekt er en T-skjorte i svart jersey, og mønster har jeg tegnet av fra en gammel T-skjorte som har utmerket passform og halsringing som jeg liker godt. Overlocksømmen kombinerer jeg med søm på min nye Janome Horizon 8900QE, en symaskin jeg er så fornøyd med!

Nå- tilbake til mønsterskriving. Bunken med lin og ullstoff og vikingklær ligger på gjestesengen, og venter på at jeg får litt tid i kveld til å sy.



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg