02 juli 2018

Nostalgisk Søm, herlig bok er i handelen nå!

So I´m writing this post in Norwegian, since its a new Norwegian sewing book! I wish the book could be published in english too! An yes, I´m a guest designer for the cake bag!

Nostalgisk Søm: Herlig sybok av Anna Solum og Toril Svarva.

Anna og Toril er mor og datter, med stor syinteresse begge to! De har gitt ut sin første sybok (vi håper det blir flere!) på Embla forlag. Det er hovebok i Hobbyklubben nå i juni 2018, men de fleste sybutikker og bokhandlere har den i butikken, så LØP OG KJØP!


For alle oss som liker klessøm- så er boka så BRA! Det er gode grunnmønstre, enkle mønstre med fikse variasjoner- og muligheter til å lære seg grunnteknikker som alle bør kunne. For oss som selger fast bomull, dvs. lette, deilige quiltestoffer i topp kvalitet, så er det god reklame- for mange modeller er sydd i quiltestoffer! og ja, jeg fikk være en av sponsorene... og jeg er så stolt over å se "mine" stoffer brukt til de søteste klær, til baby, til barn, festdrakter og TØFFE kjoler til voksen!



Så: Kom innom quiltebutikken for å se på de flotte stoffene vi har til deg! Det er enkelt å sy i fast bomull, og en quiltebutikk i din by vil sikkert også ha et godt utvalg i linmix, rayon og litt jersey. Støtt din lokale sybutikk, sier nå jeg!

Her er noen av de fineste festdraktene som er i boka:


Og så fikk jeg lov til å være gjestedesigner i boka... med et quiltemønster! De ønsket seg en veske til kaketiner... så slipper man å bære den stygge plast-tina i ustødig lokk. Så da har jeg designet en kaketine-veske... med bærehanker i solig bomullsgjordbånd, og enkelt quiltet med rettsømmer og tre-stings-sikksakk. Størrelsen er enkel å endre så den passer til din kaketine.



Stoffene er mitt design; Nordic Stitches for MODA fabrics. Nytolkning av skandinaviske strikkemønstre! Med litt reinsdyr attåt :-)


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg