15 januar 2014

Fjær ::: Feathers

I've been quilting a lot these days, to get some quilts finished! 
I choose FMQ (free motion quilting) for one of the quilts, and I had to try some feathers... not easy, but very fun! 
I used Aurifil 50wt for my quilting, my old Janome 6500 loves that thread, no tension problems at all. I used 7 bobbin spools of thread for very dense FMQ on my quilt of 140x190cm.



Jeg har quiltet MYE de siste dagene, for å få ferdig modeller av Winterfall-stoffene (til jul neste år)- og tidsnød gjorde at jeg ikke rakk å bruke noen av de gode maskinquilterne i Norge, men måtte gjøre det selv. Nåja, da blir det som det blir! Free motion quilting, frihånds-maskin quilting er morsomt, og når man er blitt varm i trøya, så kan man prøve seg på noen fjær! Det er langt fra perfekt, men det var gøy og greit nok.


Og ja, jeg quiltet med Aurifil 50wt, min gamle Janome elsker den tråden, og jeg slapp å gjøre noe med trådspenningen. Når man skal frihåndsquilte et stort teppe, tett i tett, så går den med mye tråd, jeg brukte 7 spoler undertråd til teppet på 140x190. Greit med en stor snelle med 1300meter bomullstråd da!


1 kommentar:

Ulla's Quilt World sa...

So lovely!
Greetings from Finland!
Hugs, Ulla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg