06 januar 2012

Trådkutterring ::: Thread cutter ring

Ny dings! En kjekk trådkutter i form av en bronsering med stålkutteblad. Nå har jeg prøvd den når jeg syr håndsøm, og den fungerer kjempebra- man skal bare huske å snappe tråden kjapt over ringen!
Japanerne er gode til å lage kjekke sysaker, og jeg har sett at bl.a. elever av Yoko Saito bruker denne ringen når de applikerer eller syr annen form for håndsøm. Ringen er som sagt i bronse og er utformet slik at den passer alle størrelser. Man skal ha den på pekefingeren.
Finnes i butikken nå!


New sewing thingy! A great thread cutter ring, in bronce with stainless steel blade. I've tried it when hand piecing, and it's working great, just remember to snap the thread fast over the cutting blade to get a sharp cut of the thread.

The japanese business Clover is good at designing usable things for sewing and piecing, and I've seen Yoko Saito students using this device when appliqueing. The ring is in bronce, fits all sizes of fingers, and should be worn at your index finger. It can be purchased in the Northern Quilts shop now!

1 kommentar:

irina sa...

Heisann og hoppsan og tuuusen takk for kommentar på bloggen min. mange som er enig med oss ser det ser det ut. Vi satser på at det kommer ett nytt blad snart da :)
Og nå har jeg lagt meg til som følger på din.

Er det en ting jeg skulle ønske jeg kunne så var det å sy...men det kan jeg dessverre ikke. Nå må jeg nok ta meg en tur innom deg da :)

Ha en fiiin søndag. Stor klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg